جاهای دیدنی سوئیس

جاهای دیدنی سوئیس

حتما شما هم سوئیس را به عنوان کشوری رویایی که زندگی در آن آرزوی هر کسی است میشناسید .این کشور کوچک که توسط ابر کشور هایی مثل آلمان ، فرانسه و ایتالیا احاطه شده. با داشتن جاذبه های بیشمار ،طبیعت بی نظیر و همچنین اقتصاد عالی جایگاه ویژه ای در دنیا دارد . علاوه بر این حاکمیت صلح و ثبات سیاسی در کنار فرهنگ غنی و متنوع این کشور آن را به آرمان شهری در باور همه مردم جهان تبدیل کرده . اگر چه سوئیس کشوری گران برای سفر محسوب میشود اما  همه ی چیز هایی که اشاره کردیم باعث شده توریست های زیادی علاقه مند به بازدید از این کشور شوند . ما در این مطلب قصد داریم تعدادی از جاهای دیدنی سوئیس را به شما معرفی کنیم تا اگر قصد یک سفر اروپایی را دارید یا به دنبال مقصدی ایده آل برای مهاجرت هستید یک تصویر کلی از این کشور هم داشته باشید .

در بلیط اینجا در مورد کشور های اروپایی بیشتر بخوانید :

معرفی کشور اتریش

 

معرفی سوئیس

میتوان گفت طبیعت بی نظیر در کنار زندگی فوق مدرن شهری مجموعه ای تمام و کمال برای سفر و زندگی در سوئیس ایجاد کرده است . مناظر طبیعی ، چشم انداز های کم نظیر، زیباترین لوکیشن ها برای عکاسی و …بخشی از دلایلی است که گردشگران را از سراسر دنیا به کشور سوئیس میکشاند. وجود جنگل هاب آلب در کنار دریاچه های تماشایی که در دل یک کشور مدرن با معماری خاص خودنمایی میکند سوئیس را به یک نقاشی اروپایی تبدیل کرده است.

تنوع زبان و فرهنگ در این کشور بسیار زیاد است و مجموعه ای از فرهنگ‌های آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی در آن به چشم میخورد . به حدی که مردم هم در آن به زبان های آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی حرف میزنند . همان طور که حتما شنیده اید سوئیس به ساعت و شکلات معروف است و بهترین و اعلا ترین برند های این دو محصول متعلق به این کشور است . سیاست در سوئیس معنایی متفاوت با سایر نقاط دنیا دارد . مردم در سوئیس درگیر مشکلات اقتصادی و سیاسی مرسوم نیستند .

همه این هایی که گفتیم به علاوه خیلی چیزهای دیگر سوئیس را به کشوری رویایی و ایده آل تبدیل کرده است .

در ادامه به معرفی تعدادی از جاهای دیدنی سوئیس خواهیم پرداخت .

 

لوسرن

اگر میخواهید با قدم زدن روی سنگفرش خیابان های یک شهر خیال کنید در سال هشتصد میلادی هستید به لوسرن بروید . این شهر قرون وسطایی که اثری از ماشین در آن دیده نمیشود با پل ها و فواره های دیدنی اش هر گردشگری را مجذوب خود میکند . دریاچه ای بزرگ و آرام که با کوه های بلند احاطه شده، ساختمان های تاریخی بی شمار ، هوای بسیار پاک و آسمان آبی بخشی از جذابیت های لوسرن است .

همه ی این ها یک طرف موسیقی متنوع و فستیوال ها و کنسرت های باشکوهی که در این شهر اجرا میشود یک طرف . شما با هر نوع سلیقه ی موسیقی میتوانید در لوسرن یک تجمع و کنسرت لذت بخش را پبدا کنید . همین باعث شده این شهر از نظر فرهنگی در دنیا بسیار شهرت پیدا کند .

 

اینترلاکن

اگر عاشق هیجان و ماجراجویی هستید اینترلاکن مقصد مطلوبی برای شما خواهد بود .  این شهر که بین دو رود تان و برینز قرار گرفته با داشتن انواع تفریحات از جمله پرواز با پاراگلایدر، کایت‌ سواری، بانجی‌جامپینگ، دره نوردی، رودگردی ، صخره نوردی، قایق‌رانی ، دوچرخه‌سواری در کوهستان، چتر بازی، اسکی و اسنوبرد و … به مرکزی تفریحی در سوئیس تبدیل شده است .

گردشگران زیادی به خصوص در تابستان ها به این شهر سفر میکنند و علاوه بر تفریح و ماجراجویی با بازدید از مناظر کوهستانی دیدنی ، باغ های گل و گیاه و هتل ها و کافه های متعدد این شهر تجربه ای به یاد ماندنی برای خود رقم میزنند .

دریاچه ژنو

یکی دیگر از جاذبه هایی که در جاهای دیدنی سوئیس جایگاه ویژه ای دارد دریاچه ژنو است . حتما نام ژنو را بار ها در اخبار به عنوان پایتخت صلح جهانی شنیده اید اما شابد جالب باشد بدانید این شهر میزبان دریاچه ای وسیع و آرامش بخش هم است . شهر ژنو و در مرز بین سوئیس و فرانسه قرار دارد و علاوه بر دریاچه یکی از بزرگترین فواره های دنیا یعنی  Jet d’Eau را در دل خود جای داده .

چشم انداز قله های کوه های آلپ از کنار این دریاچه و همچنین پارک های سرسبز و محوطه ی پیاده روی آن باعث شده ژنو زیباترین دریاچه اطراف کوهستان آلپ به شمار رود . وجود کافی شاپ هایی در اطراف این دریاچه و همچنین برگزاری فستیوال های سالانه ی موسیقی و سالن اپرا ژنو در نزدیکی رودخانه بر جذابیت آن افزوده است .

 

 

زوریخ

اگر میخواهید بهترین شهر دنیا با بالاترین کیفیت زندگی را بشناسید ما به شما زوریخ را معرفی میکنیم . این شهر که پایتخت اقتصادی سوئیس به شمار میرود با داشتن مناظر طبیعی دیدنی و جاذبه های تاریخی متنوع در فهرست جاهای دیدنی سوئیس قرار میگیرد . بسیاری از گردشگران گشت و گذار خود را در این کشور از زوریخ آغاز میکنند . وجود فروشگاه های معتبر با اجناس با کیفیت، خیابان های رنگارنگ ، باغ وحشی کم نظیر ، آبشار معروف راین ، دریاچه زوریخ ، تله کابین، حمام های عمومی ، کلیسای فرامانستر، موزه ها و … بخشی از جاذبه های دیدنی این شهر است .

 

 

برن

وقت آن رسیده که به سراغ پایتخت کشور سوئیس یعنی شهر برن برویم . قسمتی از این شهر به طور کامل در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده . این قسمت بخش تاریخی و قرون وسطایی برن است . ترکیب معماری تاریخی این شهر با امکانات مدرن مجموعه ای جالب و دیدنی را در آن به وجود آورده است  .از جمله جاذبه های دیدنی شهر برن میتوان به :

موزه ها

برج های ساعت باشکوه

تپه های سرسبز

خانه های قدیمی با سقف های قرمز

استادیوم هاکی روی یخ

رستوران های مجلل

کلیساهای تاریخی

کاخ فدرال

خانه انیشتین و…اشاره کرد .

 

سنت موریتز

در این شهر دو اتفاق جذاب روی داده . اولی این که دوبار میزبان ورزش های زمستانی المپیک بوده و دومی اینکه آلفرد هیچکاک بخش های ابتدایی فیلم معروفش به نام مردی که زیاد میدانست را در آن فیلمبرداری کرده . سنت موریتز برای گردشگران علاقه مند به ورزش های زمستانی مقصدی بسیار محبوب و مطلوب است . اگر شما هم عاشق هوای زمستانی و برف هستید این شهر ، شهر رویاهایتان است . داشتن دریاچه‌های تمیز، یخچال‌های طبیعی، قله‌های پوشیده از برف، جنگل‌های کوهستانی و روزهای آفتابی از سنت موریتز را به یک بهشت برفی تبدیل کرده است .

اگر سنتان به کارتون هایدی قد میدهد میتوانید تصویر واضح تری از یکی از چشم انداز های این شهر در ذهنتان داشته باشد .

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها